Dagvoorzitter: Tom Dorresteijn

Spreekt tijdens:
Opening Tom Dorresteijn
Sprekers

Tom Dorresteijn is CEO of Studio Dumbar and has a background as strategist in the field of brand, design and communication. He is often described as an analytical mind, with the hearth of a designer.

Tom started his career with the leading public relations & public affairs agency in the Benelux at the time, Van Luyken. After managing the Brussels office he became deputy manager of the Head Office in the Netherlands. He worked for advertising agency FHV/BBDO and was founding partner of Proof, an agency specialised in corporate communication and internal branding.

Lees meer

Frank Houben | KLM

Sprekers

Frank Houben’s career at KLM started in 1998.  From chairing various management positions at the company, he moved into global branding field in 2009. Frank is a pioneer in his field with a clear vision leading towards success.

Lees meer

Hans Geels | Dille & Kamille

Sprekers
Hans Geels was sinds 2002 directielid bij de CliniClowns – sinds 2006 algemeen directeur – en bracht de organisatie in die tien jaar naar een ongekende hoogte. De 48-jarige marketeer werkte eerder ook bij het Wereld Natuur Fonds en de NCRV.

Sinds 1 mei 2013 werkt hij als algemeen directeur bij Dille & Kamille. Dat hij van de non-profit naar retail overstapt, vindt hij zelf niet ongewoon: ook Dille & Kamille is een bedrijf met een welomschreven ideaal, waar zijn ervaringen uit zijn non-profitverleden een belangrijke bijdrage kunnen aan leveren.

Jeroen Hubert | Ikea

Sprekers
Jeroen Hubert is per 1 april 2014 gestart bij IKEA. Hiervoor was hij werkzaam bij onder andere Friesland Campina, PepsiCo en meest recent als Marketing Manager van Wehkamp.nl. Als Country Marketing Manager in Nederland is Jeroen eindverantwoordelijke voor de marketing van IKEA in Nederland. Hierbij moet je denken aan communicatie campagnes, web & digital, IKEA catalogus, market intelligence e.d. Zijn uitdaging is om IKEA Nederland te transformeren naar de leading omnichannel retailer van Nederland.
Jeroen Hubert is per 1 april 2014 gestart bij IKEA. Hiervoor was hij werkzaam bij onder andere Friesland Campina, PepsiCo en meest recent als Marketing Manager van Wehkamp.nl. Als Country Marketing Manager in Nederland is Jeroen eindverantwoordelijke voor de marketing van IKEA in Nederland. Hierbij moet je denken aan communicatie campagnes, web & digital, IKEA catalogus, market intelligence e.d. Zijn uitdaging is om IKEA Nederland te transformeren naar de leading omnichannel retailer van Nederland.

Joris van Zoelen | Marketing Executive Center

Sprekers
Naast founding partner van Synergie identiteits- en merkstrategie, is Joris van Zoelen voorzitter van het MEC, mede-oprichter van Creative Connection, gastdocent en gastspreker.

Marjolein Boer | Bolton Adhesives

Sprekers
Marjolein is Senior Product Manager bij Bolton Adhesives, beter bekend als Bison. Binnen de afdeling Corporate Marketing is zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling en internationale uitrol van strategische concepten voor diverse proposities, waaronder vochtopnemers. Binnen deze propositie heeft zij als initiator en projectleider aan de wieg gestaan van Vochtvreter® Ambiance – de eerste vochtopnemer die gezien mag worden. Design is in de creatie van deze bijzondere vochtopnemer optimaal benut, zowel voor een functionele upgrade als een esthetische revolutie op het gebied van vochtopnemers. Het concept heeft sindsdien diverse erkenningen in de wacht gesleept; van Product van het Jaar 2013 in Nederland en België, tot Design Accountability Award 2014 en de Red Dot Award: Product Design 2015.

Deze bijzondere marktintroductie en de intensieve samenwerking met het designbureau in de aanloop daarvan, staan centraal in haar verhaal.
Naast gedreven marketeer met een passie voor merken met een verhaal, is Marjolein een fervent wereldreiziger en foodie.

Mark Hoevenaars | VanBerlo

Sprekers
Als Strategy Director bij designbureau VanBerlo houdt Mark zich dagelijks bezig met de vraag hoe ontwerp en branding kunnen bijdragen aan de groei van bedrijven en organisaties. In 1992 studeerde hij af aan de Design Academy Eindhoven met -destijds een unicum- een interactieproject. Mark rondde in 2013 zijn Executive MBA af met een thesis over toekomstscenario's voor de Nederlandse ontwerpsector.

Patricia Schreurs | Arla Foods

Sprekers
Gepassioneerde en enthousiaste merkenbouwer en sinds kort Manager Brandmanagement bij NCOI. Voorheen werkzaam als marketing manager binnen verschillende foodbedrijven (Arla, Heinz, Campina). Was verantwoordelijk voor het in de markt zetten van het Arla merk in Nederland binnen dagverse zuivel, daarnaast voor de succesvolle relaunch van het Melkunie merk in 2014.

Roland ten Klooster | Universiteit Twente

Sprekers
Interesse voor verpakkingen ontstond in 1986 met een studie naar de introductie van het gebruik van kurk en kurkentrekkers. Dit leidde tot een afstudeerproject voor Heineken Technical Services in 1987, waarin de mogelijkheden bier te verpakken in kunststof onderzocht zijn. Na een half jaar Heineken liet hij de verpakkingswereld voor wat het was om in 1991 met compagnon Ton van Veen, Plato product consultants op te richten om zich weer bezig te kunnen houden met verpakkingen.
Veel bedrijven hebben sindsdien gebruik gemaakt van de opgebouwde expertise en veel verpakkingen zijn ontworpen door Plato product consultants. Bijna niemand in Nederland heeft niet iets in handen gehad waaraan door Plato product consultants is gewerkt: de Milner kaasverpakking, de blauwe cupjes voor koffiemelk van Friesche Vlag, het Sourcy PET flesje, de verpakking voor Hot Shot Chocomel voor de Senseo, om maar enkele te noemen.

Lees meer

Steven de Cleen | PROUDdesign

Sprekers
Is creative strategy director en oprichter van PROUDdesign. Opgeleid in marketing en getraind in design combineert hij strategie en creatie, hoofd en hart, bij het bouwen van verschillende bekende merken zoals Arla, Lassie, Peijnenburg en Lovechock.

Actief lid van DPDI (Dutch Packaging Design Initiative), lid van het designpanel in Marketing Tribune en bekend van Steve’s Storecheck. Weet als geen ander dat je mensen eerst moet verleiden en dan pas overtuigen.

Lees meer

Taco Carlier - VANMOOF

Spreekt tijdens:
Van Moof
Sprekers
Taco Carlier (35) richtte in 2009, samen met zijn broer Ties, VANMOOF op. VANMOOF ontwerpt, ontwikkelt en verkoopt innovatieve stadsfietsen. Taco is een inspirerende ondernemer die juist kansen heeft ontdekt in de redelijk traditionele fietsen markt.  Door goed in te spelen op wensen van gebruikers en door persoonlijke frustratie is een schitterend product ontstaan. Fietsen met een functioneel en innovatief ontwerp, ontdaan van overbodigheden, maar uitgerust met hightech extra’s zoals een Philips LED verlichtingssysteem en een volledig geïntegreerd slot.