Nieuws

MarketingTribune | meer over marketing
  1. Branding & packaging designbureau Mas ontwierp voor &Samhoud food de verpakkingen van hun nieuwe biologische groentje-ijsjes met fruit en honing. De ijsjes zijn er in twee smaken: sinaasappel-wortel en komkommer-limoen en heten Sprice. Voor de to go-verpakking is er gekozen voor een rechthoekig doosje in plaats een plastic flowpack. Mas Peters van designbureau Mas: ‘De verpakkingen kregen een vrolijke en frisse uitstraling, waarin we de herkenbare stijlelementen van &Samhoud food terugzien. Het doosje gaf bovendien ruimte om de productdetails met behulp van illustraties op een leuke, toegankelijke manier weer te geven. Het ijsje op het doosje is gefotografeerd zoals het echt is. What you see is what you get.’ Mas heeft voor dit project samengewerkt met freelance-ontwerper Bart Nagel. Krijgt ons panel trek?
  2. De zomerse cover van MarketingTribune 13, met meer dan 20 pagina’s over sponsoring, is van de hand van Maureen van der Hout (design & animation artist) & Vincent Lammers (head of design & animation | director) van het Amsterdamse creative production studio Ambassadors in samenwerking met ADCN.
  3. Nu de zomervakantie echt is aangebroken, worden de bbqsets massaal geïnstalleerd in tuin of park. Daar hoort natuurlijk saus bij, maar hoe kies je die uit het overdadige aanbod in de supermarkt? Hoog tijd voor een vergelijkend designonderzoek van packaging designbureausplatform BNO NEXTpack. Een jury vergeleek BBQ-sausflessen en koos de vijf beste verpakkingen. Welke saus mag niet ontbreken bij jouw bbq?
  4. Met de groei van alle mogelijkheden in het 'digitale tijdperk' wordt er automatisch ook meer gebruik gemaakt van de technische hoogstandjes. Een tegenstroming kon dus niet uitblijven en inmiddels zijn er een flink aantal websites die terugkeren naar de roots van gebruiksvriendelijkheid: minimalisme.
  5. Niks komkommertijd bij OD Designstudio dat net het creatieve werk- communicatie en verpakkingen - heeft afgeleverd voor het nieuwe biologisch kinderverzorgingsmerk Bubbles. De missie van het merk: ‘Bubbles cares for kids and our planet.’